Reklama bloguose ir blogų reklama

2009.02.14 | Kategorijos: blogosfera, internetas, visuomenė | Žymos: ,

Rašyti blogą pradėjau palyginus seniai, 2007 metų rugpjūtį, tačiau niekada nepasiekiau populiarumo viršūnių. Na… jų ir nesiekiau. Blogą rašau tik sau ir tiems, kam įdomu. Kaip bebūtų, norisi, kad tų „kuriems įdomu“ būtų kuo daugiau, todėl mintys apie blogo reklamą kartas nuo karto aplanko ir mano galvą. Įsidėmėkite, kad turiu omenyje blogo reklamą, o ne reklamą bloguose.

Reklamuoti save galima labai įvairiais būdais - nuo „iš lūpų į lūpas“ iki mokamos FaceBook ar AdSense tipo reklamos, tačiau norėčiau pasamprotauti būtent nemokamų ir didelių pastangų nereikalaujančių reklamų tema (o kartais netgi teikiančia malonumą). Pavyzdžiui, minėtoji „iš lūpų į lūpas“: aš beveik visiems savo draugams, šeimos nariams ir pažįstamiems esu pasakęs apie savo tinklaraštį, ir nedidelė dalis srauto ateina būtent iš jų rato. Kaip gaila bebūtų, būna laikotarpių, kai jiems tai - vienintelis būdas sužinoti, kaip man sekasi. Dabar jau net valdžia darbe žino apie šį mano kampelį internete.

Kitas ne ką mažiau efektyvus reklamos skleidimo būdas yra kartu ir malonus bei naudingas - turiu omenyje komentavimą kolegų bloguose. Aš skaitau gerą šimtą su puse blogų, ir stengiuosi kuo didesnėje dalyje naujų įrašų palikti savo komentarą, nes tai - ne tik didelis indėlis į web-du-nulinę blogosferą, bet ir su kiekvienu komentaru paliekama aktyvi nuoroda į tavo tinklaraštį. Prie šios pačios kategorijos priskirčiau ir blogeriai.lt projektą, ir Twitter, ir Facebook NetworkedBlogs, ir beveik visus socialinius tinklus. Jie turi tik tokį skirtumą: komentuodamas bloguose ir blogeriai.lt ar „twittindamas“ tu savo nuorodą pateiki daugiau ar mažiau tikslinei savo blogo auditorijai, tuo tarpu socialiniuose tinkluose lankosi labai daug skirtingų pomėgių, interesų ir amžių internautai.  Vis dėl to, iš tos visos kiekybės anksčiau ar vėliau atsisijoja kokybė.

Trečioji, man labiausiai patinkanti reklama yra reklaminių skydelių apsikeitimas. Tai jau sėkmingai vykdo Karolis Pocius ir Gedasnežinau.lt ir galbūt dar kasnors, tiksliai negaliu pasakyti, nes nesidomėjau. Man tai atrodo labiausiai priimtina, nes į tai nėra įsivėlę piniginiai reikalai, t.y. blogeriai skydeliais keičiasi visiškai remdamiesi bendradarbiavimo tikslais ir principu „ranka ranką plauna“. Prie to paties priskirčiau ir aktyvių nuorodų dėjimą į Blogroll skyrelį, arba tiesiog skyrelį „Aš skaitau“.

Ketvirtas, ne ką mažiau efektyvus reklamavimosi (o gal labiau reklamavimo) būdas yra nuorodų talpinimas įrašuose ar naujienų portalų straipsniuose, citavimas su aktyvia nuoroda ar rėmimasis kažkieno bloge patalpinta informacija. Skaitydamas apie neseniai Rygoje vykusią BarCamp (ne)konvenciją radau įdomią mintį: dažniausiai menkiau žinomo blogo paminėjimas dideliame ir populiariame projekte (naujienų portale, skaitomame bloge) yra vienadienė šlovė, penkiolika šlovės minučių. Lankomumas geriausiu atveju šoktels tą vieną dieną, kai straipsnis yra naujas ir labiausiai skaitomas, o vėliau jis kartu su nuoroda nugrims į užmarštį. Kaip bebūtų, būti paminėtam skaitomiausio Lietuvos tinklaraščio vedamoje blogoramoje yra gana malonu, nors poveikis jaučiamas tik tą vieną dieną.

Kai blogas tampa sąlyginai garsus, žinomas ir pripažįstamas kitų blogerių gretose, galima pradėti mąstyti apie mokamą reklamą. Visų pirma tai yra kontekstinės reklamos, tokios kaip AdSense. Labai mažai apie jas žinau, tik jų principą: sumoki už tai, kad tavo bloge būtų galima ją talpinti (tuo pačiu kitų užsakovų svetainėse bus talpinama ir tavo reklama), ir tu už tų reklamų paspaudimus arba parodymus (paspaudimai > parodymai) gauni kažkiek centų. Lietuvoje bene populiariausia yra textads.lt sistema.

Blogų rašymas yra tam tikra žurnalistikos rūšis - žinomas ne vienas atvejis, kai informacija apie itin svarbius įvykius pirmiausia pasirodo bloguose. Tai yra suprantama - įvykių vietoje pirmiausia atsiduria būtent papratsi žmonės, o su šiuolaikinėmis technologijomis (išmanieji telefonai, netbookai, laptopai) apsiginklavusiu blogeriu lenktyniauti yra labai sunku. Dėl tos priežasties, net niekada žurnalistikos mokslų nekrimtęs, tačiau ilgai blogą vedantis ir imlus naujovėms blogeris yra potencialus įvairių firmų ar organizacijų susidomėjimo objektas. Turiu omenyje užsakomuosius straipsnius: technologijų tema rašantys blogeriai dažnai gauna įvairių firmų produktų pabandymui ir aprašymui. Tai puikus būdas tiek blogeriui uždirbti bent tiek, kad atsipirktų blogo išlaikymo kaštai, o firmai - gana pigiai pasireklamuoti. Be to, tokie blogeriai bene pirmieji gauna pačiupinėti naujus žaisliukus. :o)

Tikrai žinau, kad paliečiau ne visas su reklama bloguose ir blogų reklama susijusias temas ir temos puses, tačiau norėjau tik pasamprotauti tomis, kurios man labiausiai pažįstamos. Kadangi artimiausiu metu galvoju pereiti į atskirą hostingą, su nuosavu wordpress, o t.y. ir daugiau costumizing galimybių, bandysiu keistis baneriais. Gal, jei kas bandėte, žinote, koks šio metodo efektyvumas?

  1. 2009.02.14 22:34

    Apie reklamos savo tinklaraščiui pirkimą niekada nesusimasčiau ir vargu ar susimastysiu, tai yra nesąmonė. Geriausias būdas reklamuoti savo tinklaraštį yra nemokamas nuorodų palikinėjimas socialiniuose tinkluose (pvz social bookmarking servisuose), kitų tinklaraščių komentavimas, bei gerai atliktas SEO. Tiesiog laikui bėgant vis pildai ir pildai nuorodų į tavo blogą skaičių visais sugalvojamais NEMOKAMAIS būdais ir su laiku tavo blogas tampa lankomas. Aišku, turi būti ir turinys kokybiškas.

  2. valdemaras
    2009.02.15 11:32

    Mano manymu, reklamą pirkti galima tada, kai gali iš jos uždirbti - ir ne tik šiaip, serverio išlaikymui. Pvz tokių kaip Wired, Lifehacker ar Techcrunch reklamų talpinimo kainos yra labai didelės, nes turint omeny kiek jie turi lankytojų, prenumeratorių - o t.y. tikslinės reklamos grupės, kiekviena normali kompanija norės turėti savo skydelį arba teigiamai nušviestą produktą tokiam bloge. Ir visgi, kadangi Lietuvoje iš reklamos neprofesionalo puslapyje neįmanoma pragyventi (prove me wrong :o)), mums nelieka nieko kito, kaip ieškoti pigių ir neskausmingų būdų paskelbti kitiems, kad mes irgi rašome.

  3. 2009.02.15 21:52

    Ant Lietuvos tik nežinau.lt realiai gali iš reklamos truputį centų gaut, na gal dar koks Pocius sugebėtų, jei norėtų.
    Buvau ir aš pažaidimui adclick prisiregistravęs, per mėnesį 6 Lt priskaičiavo, bet tik kai reklama pačiam viršuj buvo, nukėliau žemiau truputį, ir sustojo centų skaičiavimas :)

  4. 2009.02.15 21:55

    Apie ką kalba ir eina. Tik perkopus atitinkamą unikalių lankytojų skaičių galima apie tai galvoti. O iki tol bandymas uždirbti iš reklamos yra niekas kita kaip rusiškas biznis.

  5. 2009.02.26 23:25

    Labas. Šią savaitę ir aš įsitraukiau į blog’inimą. Tiesą pasakius, viskas išėjo labai spontaniškai ir aš dar nespėjau sureaguot, ar pasielgiau teisingai investavęs į domeną ir apskritai - ar man reikėjo tai pradėt. Neoriginalu sakyt, bet laikas parodys. Dabar apie reklamą. Iš esmės negalėčiau pridurti nieko išskirtinio prie to, ką parašei. Turiu tik vieną pastebėjimą - atributika. Skambiai parašiau, tačiau galvoje turėjau tiesiog pvz. lipdukus. Nusprendžiau jų pasigamint, tačiau nesinorėjo įsitraukt į kažkokius užsakymus, santykius su juos gaminsiančiais žmonėmis ir tolesnį pinigų kišimą į tai. Juo labiau, buvo įdomu, ką galiu padaryti pats. Nusprendžiau aplankyti popieriaus pasaulį ir pažiūrėti, ką galiu ten rasti. Grįžau namo su penkiais A4 formato lapais, pagamintais lipduko pagrindu. Greit “primečiau“ paprastą maketą, keli lazerinio spausdintuvo suūžimai ir po visko kokia valanda kruopštaus pjaustymo. Sąnaudos - 3Lt 50ct už penkis lapus, pora valandų įdėto laiko. Rezultatas - 100 lipdukų (9cm x 2,5cm) su užrašu “aš draugauju su gvolkas.lt muzikos + verslo blog’u“. Pradėjau juos dalint draugams ir pažįstamiems. Tiesiog tokia maloni smulkmena, neleisianti pamiršt apie savo veiklą. Ir kadangi dauguma susiklijavo šitą gėrį ant aplankų, sąsiuvinių ar į pinigines, galiu tikėtis ir naujų susidomėjusių. Paprasta, o ateitis parodys kiek efektyvu, bet tikrai faktas, kad malonu tiesiog pačiam. O turint ne abi kreivas rankas dar galima ir maketą originalų pasidaryt ir šaukinį protingesnį sugalvot.

  6. 2009.02.27 22:47

    Sveikas, Gedai, atvykęs į paslaptingąjį blog’inimo pasaulį. Netruksi patirti visus jo teikiamus malonumus. :)
    Vienas pastebėjimas - kad jau nusipirkai domeną, o už primappinimą wordpress.com reikia mokėti dolerius, siūlau pereiti arba į nuosavą hostingą, arba į blogofermą, kuri leidžia tai padaryti nemokamai, pvz http://private.lt. Šioks toks promo, Andrius man padėkos :)
    Tavo idėja su lipdukais labai gera, seniai kažką panašaus galvojau, ir nenustebk, jei pas ką nors artimiausiu metu pamatysi lipduką su liūto atvaizdu :P Nesmerk už plagijavimą :)
    Kažkada stipriai galvojau apie vizitines korteles, kurios būtų dalinamos draugams ir panašiai, tačiau tai liko tik idėja, juolab ir tai, kad jos kainuoja daugiau. Plius, jų nepanaudosi taip praktiškai, kaip lipdukų. Gera idėja kelis lipdukus užklijuoti wireless hot-spotuose, kaip coffee inn ar kokia kita kavinė su laisva interneto prieiga. Nemanau, kad kas pyktų, jei tik tai estetiškai atrodo :)

lektuvu bilietai, dienos akcija, Namu projektai