Geri ir blogi mokiniai

February 17th, 2009 | Categories: asmeniškumai, visuomenė | Tags: , , ,

Taip jau nutiko, kad studijuoju socialinę pedagogiką. Kas neklysta. Juokauju. Esmė tame, kad šiuo metu mums vyksta praktika, o aš su trimis kolegėmis ją atlieku vienoje Vilniaus gimnazijoje.

Iš tikrųjų, tai faktikiškai ir aš dar beveik tiesiai iš mokyklos suolo, nors jau beveik trys metai praėjo nuo mano dvyliktos klasės. Nepaisant to, dar puikiai atsimenu mokyklos laikus, tik juos dabar matau kitoje šviesoje (ta prasme, ant suolo neberašau “mokykla čiulpia”). Pamenu, kaip mokytojos stereotipizuodavo: “Čia gera klasė, čia gera klasė, o čia jau bloga”, arba “Šis vaikas geras, šis geras, o šis - negeras”. Atrodo savaime suprantama, kad tai - visiškai nelogiška, nes apie mokinį spręsti tik pagal keletą jo poelgių, o jei tie poelgiai ir kartojasi, vadinasi, jam reikia bandyti padėti, o ne klijuoti etiketę “blogas” arba “nepataisomas”. Tas pats ir klasei - apie ją visą spręsti tik pagal kelis jos mokinius yra mažų mažiausiai neprotinga. Mūsų klasė nebuvo pati “geriausia”, tačiau joje buvo daugiau nei pakankamai aktyvistų, puikių muzikantų, aktorių, debatininkų, matematikų, literatų… Ko tik nori, tiesą pasakius, o mūsų auklėtoja tematė kelis mokinius, kurie rūkė, bėgo iš pamokų ar blogai per jas elgėsi, nors niekas nė nemėgino aiškintis, kodėl jie tai daro. Taip, turiu pripažinti, vienas iš tokių mokinių - yours truly. :$

Šiandien atsidūriau panašios situacijos stebėtojo vaidmenyje. Mokytojas mums vieną klasę, kurią mes ruošėmės stebėti, apibūdino kaip labai negerą. “Bloga klasė, bloga”, sakė jis. Mes su kolege nenorėjome prisigaudyti išankstinių nuostatų, ir į klasę nuėjome kaip į bet kurią kitą. Prasidėjo pamoka, viskas lyg ir gerai, mokytojas dėsto, klausinėja, mokiniai atsakinėja, rašo, klauso.. Ir aš pagalvoju: o kodėl ši klasė - bloga? Kuo ji blogesnė už kitas, klausančias, rašančias ir atsakinėjančias klases? Dėl to, kad vienas vaikinukas nori reikštis labiau, nei kiti? Dėl to, kad viena panelė įsivėrusi didžiulius auskarus, o kita - apsimuturiavusi didžiule skara kaklą? Dėl ko? Aš suprantu, kad į šį klausimą atsakyti sunku gerai nepažinus klasės, kiekvieno mokinio bent daugiau ar mažiau individualiai, ir tai neįmanoma per mėnesio ilgumo pratiką, tačiau aš manau, kad žinau, kas kaltas dėl šiai klasės lipinamos etiketės.

Kalti, mano manymu, yra seno kirpimo mokytojai, kuriems geras mokinys - tai jokio mokinio. Arba tiksliau toks, kurio nesimato. Jis lanko pamokas, stropiai jose dirba, per pertraukas kartojasi ateinančios pamokos medžiagą ir niekada nekalba nepakėlęs rankos arba nepaklaustas. Gera klasė - fenomenas, tačiau dar pasitaiko.

Noriu sužinoti Jūsų nuomonę.

  1. February 17th, 2009 at 21:53
    Reply | Quote | #1

    Nieko ypatingo įrašu nepasakei, taigi belieka pritarti.

    Aš tai jau visiškai susitaikęs su ta mintimi, kad mokytojų ne tik mąstymas, bet ir pasaulėžiūra yra pasenę ir nelogiški. Tikrai už*isa, kartais neištveriu nepasiginčijęs.

  2. February 17th, 2009 at 23:57
    Reply | Quote | #2

    Mūsų klasė buvo ta bloga :) Mokytojos dar ir po 20 metų prisimena :D
    Na ir kas, kad buvo laikoma bloga, visus vyriausybinius kontrolinius tik mūsų klasė ir rašydavo.
    Kitos neparašydavo… ;)

  3. February 18th, 2009 at 00:17
    Reply | Quote | #3

    Čia - fenomenas. :D ta prasme, tas blogąsias klases visi mokytojai prisimena ir po keliasdešimt metų, nes jos - įsimintinos. O tos, gerosios, pasmerktos dūlėti tarp raudonų atestatų ir pagyros raštų. :)