Tinklapio adreso svarba

February 8th, 2009 | Categories: asmeniškumai, internetas, viskas | Tags: , , , , ,

Neperdėsiu pasakęs, kad svetainės adresas (domain) yra jos veidas. Nesvarbu, ar tai didžiulės korporacijos, vidutinio verslo, mažo verslo, asmeninio tinklaraščio ar net porno svetainės adresas, jo parinkimas yra bene svarbiausias žingsnis. Firmos, žinomos ne tik iš savo svetainės ar ne tik iš interneto svetainės adresu rinktis gali drąsiai rinktis savo pavadinimą - žmonės, kurie jų ieškos, naršyklės langelyje pirmiausia bandys vesti www.firma.lt. Senaisiais interneto brendimo laikais tokių adresų buvo daugiausia, nes ir firmų, kurios turėjo savo svetaines, buvo sąlyginai nedaug.

Šiais Web-du-nulis laikais nieko nenustebinsi eiliniu svetainės adresu. Įsivaizduokime plastikinių langų montavimo firmą UAB “Romavada”, kuriai verkiant reikia pasitalpinti internete. Prieš keletą metų jų IT berniukas nesikankintų ir nupirktų domeną romavada.lt, ir būtų teisus. Juk tuo metu pagrindinė reklama vyko per skrajučių mėtymą į pašto dėžutes, outside reklamą ir people-to-people. Atseit, “Statykis langus pas romavadą, man pastatė, jokių nusiskundimų”. Tačiau dabar, kai tokio lygio firmelės gimsta vos ne kas savaitę (ypatingai tas vajus buvo įsisiūbavęs prieš tris-keturis metus, bet čia offtopic), renkantis svetainės vardą reikia įjungti strateginį mastymą.

Jau įsivaizdavote naująją firmą? OK. Dabar įsivaizduokite statistinę Lietuvos šeimą, kuri gyvena, tarkim Vilniuje, Pašilaičiuose, senos statybos name, ir jiems reikia naujų plastikinių langų. Kadangi dar 2007 I ketvirtį Lietuvoje beveik pusė namų ūkių jau turėjo prieigą prie interneto namuose, jie lenda į Google, ir rašo: plastikiniai langai. Ten, žinoma, iššoka melejonas rezultatų, puslapių, kuriuose vienaip ar kitaip paminėtas šis žodžių junginys, tačiau kad įsitikintų, kad tai - tikrai langus statanti firma, ieškotojas turės tikrinti kiekvieną tokį puslapį atskirai, vertinti, galvoti, kuo Romavada yra geriau nei Asuslata arba Kramovita. Todėl, jei minėtos bendrovės IT berniukas kažkada, dar susikūrimo metu firmos prezentacinį puslapį patalpino po adresu www.romavada.lt, dabar jis bėgs į artimiausią domenų parduotuvę ieškoti, ar kažkas panašaus į www.plastikiniailangai.lt dar nepriparkuotas. Svetainės adrese turėti paklausų raktažodį apsimoka dar ir dėl to, kad pastaruoju metu naršyklės adreso laukas naudojamas vis rečiau ir rečiau - vietoj jo, naudotojai, bijodami neteisingai surinkti adresą (arba tiesiog tingėdami prirašyti tuos .lt ar .com), juos veda į paieškos langelį, kurį, savo ruožtu, turi jau visos pažangios naršyklės. Todėl žmogus, iš pažįstamo - pažįstamo išgirdęs apie plastikinių langų firmą Asuslata ir grįžęs namo bei prisėdęs prie kompiuterio pagalvos: “Kokia ten firma, kur Jonas minėjo?”, ir, be jokios abejonės, į paieškos langelį įves “plastikiniai langai“.

Ką aš noriu šia miniatūra pasakyti? Tai, kad šiandien nusipirkau naują adresą, http://irstva.lt. Patvirtinti ir aktyvuoti turėtų per vieną - tris darbo dienas, tad maždaug trečiadienį mane bus galima pasiekti būtent šiuo trumpu, skambiu ir seksualiu adresu. :)

P.S. Turbūt IV šiandien pasidarė darbo dieną - mokėjimas patvirtintas, jau susiejau šio blogo adresą su naujuoju domenu. :)

*** DISCLAIMER *** Bet koks sutapimas su realiais asmenimis, firmomis ir/ar internetiniais adresais yra visiškai atsitiktinis.

  1. February 8th, 2009 at 12:33
    Reply | Quote | #1

    Teisybę sakai, tinklalapio adresas labai svarbus, ypač jei seiki būti randamas ne dėl savo vardo/pavadinimo, o dėl to, ką tu siūlai. Tačiau net ir http://www.romavada.lt galima paieškos sistemų pozicijose iškelti su “plastikiniai langai” raktažodžiu, tai yra optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). ;)

  2. valdemaras
    February 8th, 2009 at 14:25
    Reply | Quote | #2

    Sutinku, tačiau labiausiai norėjau pabrėžti iš lūpų į lūpas einančią reklamą. :)

  3. February 11th, 2009 at 16:19
    Reply | Quote | #3

    Na tai jau sveikinam isigijus vardą ;)

  4. valdemaras
    February 12th, 2009 at 07:18
    Reply | Quote | #4

    Ačiū :)